Statystyki Meta Business Suite

Statystyki Meta Business Suite i obsługa mediów społecznościowych

1. Wejście do statystyk strony profilowej na Facebook oraz Instagram

Adres: https://business.facebook.com/

Logowanie przez konto prywatne (użytkownik musi mieć dostęp do konta firmowego, aby korzystać z Meta Business Suite)

  • Statystyki – aby wejść do panelu statystyk, w głównym drzewku funkcji po lewej stronie (wysuwany panel nawigacyjny) klikamy „STATYSTYKI”

2. Zakres czasowy statystyk – zanim zaczniesz analizować dane, musisz wiedzieć w jakim zakresie czasowym chcesz to robić, w prawym górnym rogu znajduje się okienko, gdzie wybierzesz odpowiednie przedziały czasowe

3. Wyniki – w tej sekcji mamy kilka informacji w zestawieniu dla Facebook oraz Instagram

  • zasięgi zawartości stron – płatne i organiczne,
  • odwiedziny na stronie, czyli ile użytkowników odwiedziło nasz fan page w wybranym czasie,
  • nowe polubienia i osoby obserwujące wraz z dynamiką wzrostu lub spadku,
  • trendy reklam, czyli płatne zasięgi uzyskane dzięki kampaniom reklamowym.

3. Odbiorcy – to sekcja, w której możemy analizować grupę naszych odbiorców, a przede wszystkim ich dane demograficzne, takie jak wiek, płeć, lokalizacje z jakich pochodzą oraz z jakich stron najchętniej korzystają. Dzięki temu mamy określoną grupę docelową i możemy targetować kampanie reklamowe na wskazanych odbiorców.

W tej sekcji Meta podaje nam także dane dotyczące potencjalnej grupy odbiorców, którą tworzy na podstawie aktualnej grupy odbiorców.

4. Analiza porównawcza – odpowie nam na pytanie, czy w porównaniu do innych firm dodajemy odpowiednią ilość postów oraz jak wygląda nasza pozycja na tle konkurencji. Warto w części „Firmy do wyświetlenia” dodać firmy konkurencyjne, aby śledzić swoją pozycję w porównaniu do firm z branży. Robisz to przy pomocy odpowiedniego przycisku +Dodaj firmę!

5. Zawartość – tutaj znajdziesz statystyki dotyczące tego, co publikujesz na swojej stronie, czyli analiza Twoich postów, relacji oraz rolek/reels. Znajduje się tutaj tabela przestawna z całą zawartością Twojego profilu na Facebooku oraz Instagramie. Dzięki temu możesz sprawdzić, które posty, relacje lub rolki cieszą się największą popularnością, zasięgami, aktywnością użytkowników. Jest tam naprawdę sporo parametrów, które możesz dodać, klikając przycisk „KOLUMNY”. Eksportowanie danych odbywa się do pliku *csv.

6. Statystyki Filmów – ta sekcja stworzona jest głównie z myślą o osobach lub firmach, czy instytucjach, które nastawione są na publikacje materiałów video. Mowa tutaj o blogerach, influencerach, portalach informacyjnych, twórcach video itd. Sekcja jest mocno rozbudowana i daje nam spore możliwości. Czy wiecie, że właściciele treści video mogą zarabiać na reklamach podobnie jak na YouTube?

W tej części statystyk znajdziemy różne dane np. zestawienie najpopularniejszych materiałów video pod kątem różnych parametrów np. ilości wyświetleń lub czasu wyświetlenia filmu, analizę porównawczą dla wybranych kategorii, statystki grupy odbiorców, lojalność obserwujących, retencję.

7. Cele – dzięki Meta Business Suite możemy założyć sobie cele do zrealizowania: zwiększenie zasięgów strony lub zwiększenie ilości odbiorców strony. Cele ustawiamy w sekcji „PRZEGLĄD” po prawej stronie, klikając przycisk „Utwórz Cele”. Tam też możemy ustalić procentowy przyrost jaki chcemy ustalić oraz czas na jego realizację.

Słowniczek:

Zasięg – według Facebooka, zasięg to liczba unikalnych użytkowników, którym wyświetlono jakąkolwiek treść z Twojej strony na Facebooku lub na temat Twojej strony. Czyli, najprościej mówiąc, jest to liczba użytkowników Facebooka, którzy zetknęli się z Twoją marką na Facebooku w postaci strony, posta, relacji, reelsa, wpisu sponsorowanego, udostępnienia.

Lubi, a obserwuje –  kiedy ktoś lubi stronę, okazuje w ten sposób swoje poparcie i chęć oglądania zamieszczanych na niej treści. Strona będzie widoczna jako polubiona w sekcji Informacje w profilu tej osoby. Kiedy ktoś obserwuje stronę, oznacza to, że może otrzymywać powiadomienia o jej aktualizacjach w swoich Aktualnościach.

Kiedy polubisz stronę, automatycznie zaczniesz ją również obserwować, co oznacza, że publikowane na niej materiały będą się mogły pojawiać w Twoich aktualnościach. Strony, które lubisz, widnieją w Twoim profilu w sekcji Informacje. Zamieszczony na stronie post, który polubisz, może się pojawić w aktualnościach. Zwracamy uwagę, że twoje imię i nazwisko może być też widoczne na polubionej stronie oraz w dotyczących jej reklamach.

Mediana – liczba środkowa.

Retencja (Filmy na Facebook) – to czas spędzony przez widzów na oglądaniu filmów opublikowanych na Twojej stronie na Facebooku.

Autor: Michał Podejma, Marketing Manager – Agencja Marketingowa Efekto