Coraz rzadziej użytkownicy witryn internetowych zostawiają „leady” w postaci wysłanych formularzy kontaktowych. Kontakt z firmą powinien być szybki i prosty. Bez podawania nadmiernej ilości danych.
Co to jest Call Widget?
Interesującym narzędziem do komunikacji jest „call widget”, czyli moduł słuchawki telefonicznej na stronie internetowej, dzięki której potencjalny klient może skontaktować się bezpośrednio z daną firmą, która posiada dział sprzedaży lub call-center. Po wpisaniu swojego numeru telefonu w odpowiednim okienku – łączy nas z doradcą. W imię zasady „kuj żelazo póki gorące” możemy natychmiast odpowiadać na potrzeby użytkownika i sprawniej realizować proces sprzedaży.
Usługa dostarczana jest przez wiele firm na rynku pod różnymi nazwami własnymi. Mamy przykładowo Contact Leader lub Callpage. Produkt omówimy bazując na panelu tego pierwszego, który jest prosty w obsłudze i bardzo intuicyjny.
Panel obsługi
Panel obsługi składa się z kilku elementów, które tworzą drzewko z różnymi opcjami do wyboru. Na początku musimy dokonać konfiguracji w ustawieniach i wygenerować odpowiedni kod na swoją stronę, aby widget działał i gromadził dane. Następnie ustawiamy wygląd słuchawki (kształt, kolor, rozmieszczenie na stronie).
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie konsultantów oraz ich numerów telefonu. Możemy oczywiście ograniczyć się do jednego numeru, aby zainteresowani kontaktowali się na przykład z biurem sprzedaży. Wszystko zależy od pakietu jaki wybierzemy. Im droższy pakiet tym więcej kontaktów możemy wprowadzić oraz zrealizować więcej połączeń. Ceny pakietu podstawowego wahają się w granicach 100 zł netto/miesięcznie.
Wreszcie po uruchomieniu usługi możemy sprawdzać statystyki oraz monitorować połączenia. Z jakiego numeru wyszło połączenie i jakie było jego źródło oraz na jakiej stronie miała miejsce konwersja.
To tyle. W razie pytań pisz lub dzwoń!