Czy warto korzystać z e-mailingu?
Odpowiedź brzmi „TAK”, a poniżej postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczeg warto.
Mailing to wysyłka maili do internetowych skrzynek odbiorczych użytkowników. Użytkownikiem może być osoba fizyczna lub firma/instytucja. W zależności od tego kto jest naszym odbiorcą, może być to wysyłka B2C lub B2B. Obecnie na rynku mamy wiele firm lub wydawców, którzy oferują usługę emailingu, więc warto najpierw sprawdzić bazę kont, do której zostanie wysłany nasz komunikat/email.
Jak najlepiej rozliczać się z dostawcą usług e-mail marketingowych?
Modele rozliczeń za usługę e-mail marketingową są podobne do modelu stosowanego w przypadku kampanii displayowych/banerowych w sieciach reklamowych Google lub u poszczególnych wydawców. Mamy tutaj następujące modele rozliczeń:
- Cost Per Mile (CPM) – stawka za wysłanie 1000 maili, czyli np. jeżeli mamy koszt 10 zł CPM to w przypadku 100 000 wysłanych maili to łącznie wydamy 1000 zł
- Cost Per Click (CPC) lub Cost Per Open Mail (CPOM) – tutaj ustalamy stawkę za dokonaną akcję przez użytkownika np. 1 zł za kliknięcie, przy czym musisz pamiętać, że kliknięcie może oznaczać otwarcie maila lub przejście do witryny, do landing page
W zależności od tego jaki jest cel naszej kampanii reklamowej, wybierzemy odpowiednią opcję. W przypadku budowania znajomości brandu lub kampanii zasięgowej wybierzemy model CPM, a w sytuacji zwiekszania sprzedaży lub ruchu na naszej stronie, korzystniejsze będzie rozwiązanie CPC/CPA.
Jakie bazy emailingowe wybrać w przypadku B2C?
Poniżej trochę statystyk, abyś mógł zdecydować, z których baz emailingowych skorzystać i wybrać najbardziej korzystne rozwiązanie dla Twojej firmy.
Udziały w polskim rynku dostawców poczty email (źródło Mediapanel):
- Gmail (Google) – 36,02%
- WP.pl – 22,03%
- Onet.pl – 13,26%.
- O2 – 9,9%
- Interia.pl – 9,01%.
- Gazeta.pl – 2,06%
- Int.pl – 0,42%
Najpopularniejsze serwisy pocztowe e-mail (marzec 2020) | użytkownicy | odsłony |
google.com – poczta | 11496335 | 320919037 |
wp.pl – poczta | 7702914 | 978868330 |
onet.pl – poczta | 3677040 | 394842768 |
interia.pl – poczta | 3252823 | 101206022 |
o2.pl – poczta | 3048168 | 338820586 |
gazeta.pl – poczta | 302533 | 20903297 |
yahoo.com – poczta | 135462 | 2010906 |
int.pl | 42162 | 528606 |
Źródło: wirtualnemedia.pl (badanie Gemius/PBI), statystyki z jednego miesiąca |
Kilka słów na temat wysyłki mailingowej do kont Gmail
Pisząc o wysyłce mailingowej do kont Gmail nie wykluczamy innych dostawców/wydawców. Jednak jak sami widzicie powyżej, w Polsce utworzonych jest ponad 11 milionów kont. Daje nam to całkiem niezłą grupę odbiorców, którą możemy na różne sposoby zawężać.
Taką kampanię realizuje się na koncie reklamowym Google Ads. Do niedawna kierowało reklamy na miejsce docelowe https://mail.google.com/mail. Od jakiegoś czasu nie możemy emitować kampanii tylko na kontach Gmail, lecz możemy wybrać model Discovery, w którym wyświetlenia odbywają się w kanale Youtube, sieci reklamowej Google oraz w Gmailu. Rozpoczęcie emisji nie jest skomplikowane, a kreację możemy stworzyć w panelu jako elastyczną reklamę display, która będzie dostosowywała się do miejsc jej wyświetlenia.
Jezeli chcesz, abyśmy pomogli Tobie w przygotowaniu media planu mailingowego lub przeprowadzili wysyłkę do kont Gmail w panelu Google Ads to zapraszamy do kontaktu z naszą Agencją Marketingową i Reklamową.