Pozycjonowanie strony internetowej w pigułce - Efekto
pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej w pigułce

  • Działanie on-site, czyli optymalizacja serwisu internetowego
  • Off-site, czyli link building i social media
  • Płacimy za efekt

Optymalizacja serwisu internetowego, czyli działania on-site

Optymalizację naszego serwisu możemy podzielić na techniczą oraz content marketingową. Aspekty techniczne portalu to przede wszystkim szybkość działania, którą możemy sprawdzić narzędziem „page speed insights”, a poprawić optymalizując kod źródłowy i zmniejszając rozmiar obrazów. Do zadań web mastera/pozycjonera należy też odpowiednia praca na nagłówkach H1, H2, H3, H4, budowanie przejrzystej struktury linków oraz umieszczenie słów kluczowych w odpowiednich miejscach. Dzisiaj nie musimy już chyba wspominać o responsywności strony internetowej, aby idealnie dopasowywała się do innych urządzeń takich jak tablet, czy telefon komórkowy. Po zakończeniu prac zawsze warto sprawdzić swoją stronę internetowym pod tym kątem i „przeklikać” ją, aby nie było żadnych błędów. Obecnie ok 50% wyświetleń naszego serwisu pochodzi z komórek, więc jest to dosyć ważne.

Certfikat SSL

Google wprowadził istotne zmiany w ostatnich latach w kwestii zabezpieczenia strony, wymuszając właściwie wprowadzenie certyfikatu SSL na każdą stronę internetową, nawet jeśli jest to zwykła wizytówka. Certyfikat SSL chroni dane w formularzach kontaktowych oraz podczas wykonywanych transakcjach. Poza tym kłódka przy adresie strony jest już obecnie istotna z punktu widzenia wizerunku firmy. Mimo to, nadal wiele stron nie posiada SSL i prefiksu https.

Content is king

Możemy się pokusić o stwierdzenie, że zawartość strony internetowej jest najważniejszym elementem w budowaniu pozycji w wyszukiwarce. Serwis powinien być atrakcyjny pod względem graficznym, ale przede wszystkim funkcjonalnym dla użytkowników. Należy też umieszczać wartościowe informacje z Waszej branży, aby przyciągnąć potencjalnych klientów. Możemy poprowadzić blog na stronie lub skorzystać z usługi copywritera, aby treść Twojej strony była sensowana i merytoryczna.


Pozycjonowanie to coś więcej niż Twoja strona, czyli działania off-site

Poza pracami on-site pozycjoner/web master będzie budował jakościową strukturę linków prowadzących do naszej witryny, aby zwiększyć jej moc i pozycję w wyszukiwarce Google. Odpowiednie zaplecze linków jest bardzo ważne i należy o tym pamiętać, aby postawić na jakość, a nie na ilość. Jakiś czas temu liczyła się ilość linków, ale to się zmieniło i nie wróci więcej.

Poza link building istotne są media społecznościowe. Czy możemy bez nich żyć? Oczywiście, że w przypadku marketingu już nie możemy bez nich żyć! Nie będziemy pisać tutaj o wartości social media ogólnie, ale o ich wartości w pozycjonowaniu witryny. Jeżeli mamy dobrze zbudowaną strukturę mediów społecznościowych zauważymy, że portale typu Facebook, Instagram, Linkedin i nne, generują całkiem przyzwoity ruch na naszej stronie internetowej, a to powoduje zwiększenie atrakcyjności naszego serwisu w „oczach” algorytmów Google.

O wizytówce Google Moja Firma pisaliśmy już wcześniej. O jej przydatności w działaniach marketingowych. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie to prawidłowo wykonana strona internetowa powinna być połączona ze swoją wizytówką Google. Natomiast w raportach pozycjonowania zliczana jest także nasza wizytówka, jeżeli pojawi się w wynikach Google np. w Top10. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Na rynku występuje kilka modeli rozliczeniowych usługi pozycjonowania stron internetowych. Spotkamy się modelem:

  • Abonamentowym, czyli płacimy stałą opłatę w skali miesiąca za wykonywaną usługę, rozliczenie najmniej korzystne dla klienta, aczkolwiek przy niskich budżetach czasem stosowany
  • Za konkretny wynik/pozycję – rozliczamy się za osiągnięty wynik pozycjonowania np. za pozycje od 1 do 3 lub pozycje od 4 do 10 w wynikach wyszukiwania Google, opłata jest wtedy zależna od efektu i koszt może być dynamiczny
  • W zależności od strategii pozycjonowania, klient może ponosić koszty za dodatkowe usługi np. budowanie zaplecza, czyli projektowanie dodatkowych stron zapleczowych, które stanową jego własność, a nie własność danej agencji pozycjonującej

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej prosimy o kontakt!