Przyjemny proces zapisu
“Czy chcesz odbierać powiadomienia?” – takie pytanie przywita każdego internautę korzystającego ze strony naszego miasta, portalu informacyjnego, czy sklepu internetowego. Pytanie to przybiera formę typowego komunikatu przeglądarki internetowej – trudno je przeoczyć, ale jednocześnie ma charakter nieinwazyjny. Zgodę na otrzymywanie powiadomień web push załatwia się jednym kliknięciem. Szybciej i sprawniej chyba się nie da. To nie wszystko. Zapisując się na notyfikacje nie podajemy adresu e-mail czy innych wrażliwych danych (technologia web push wykorzystuje informacje przeglądarki internetowej i to na ich podstawie identyfikuje się subskrybenta). Cały proces jest na pewno wolny od niepokoju, a może nawet przyjemny.
Przestrzeń wolna od spamu
W przypadku powiadomień web push nie ma mowy o niechcianych lub niepotrzebnych wiadomościach. Każdy, kto odwiedza stronę korzystającą z notyfikacji sam decyduje czy kliknąć przycisk „odbieraj powiadomienia”. Można domniemywać, że jeśli ktoś chce otrzymywać nasze wiadomości, to robi to dlatego, że spodziewa się ważnych, potrzebnych i wartościowych komunikatów. Zaakceptowanie powiadomień związane jest z oczekiwaniem takich właśnie informacji i nakłada na nas pewne zobowiązanie. Zgoda nie jest bowiem bezwarunkowa. Odwołać ją można dokonując zmiany w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Łatwy dostęp do wartościowych informacji
Osoby, które podczas wizyty na stronie zaakceptowały przyjmowanie powiadomień web push, dzięki wysyłanym komunikatom pozostają w kontakcie z instytucją lub firmą. Nie muszą nawet odwiedzać strony internetowej. Wystarczy że mają otwartą przeglądarkę, bo to za jej pośrednictwem komunikat do nich trafi. Ten sposób otrzymywania powiadomień jest po prostu wygodny. Odbiorca nie musi sprawdzać skrzynki mailowej w poszukiwaniu newslettera, nie musi zaglądać na ulubioną stronę internetową czy facebooka oczekując nowych treści. Nie musi też czekać. Komunikat chwilę po wysłaniu po prostu wyświetli się na ekranie urządzenia stacjonarnego lub mobilnego, na którym zaakceptował otrzymywanie powiadomień. Warto zwrócić uwagę na fakt, że aż 90% wysłanych komunikatów jest dostarczona odbiorcom.