Witajcie, dzisiaj kilka słów na temat wizytówek Google Moja Firma/Google My Business.
Dlaczego warto obsługiwać wizytówkę GMF, gdy prowadzisz firmę lokalną, czy o szerszym zasięgu terytorialnym?
Odpowiedź jest prosta! Jest to idealne narzędzie do komunikacji z klientem i do pozyskiwania nowych klientów!
Co nam daje GMF?
- możliwość komunikacji z klientem (dodawanie wpisów, ofert, produktów, odpowiedzi na oceny i opinie klientów)
- kontakty bezpośrednie np. połączenia telefoniczne (firma lokalna może osiągać nawet kilkaset połączeń telefonicznych w miesiącu)
- połączenie z Google Maps i łatwiejszy dojazd do firmy
- obecność w wynikach wyszukiwania Google po konkretnych słowach kluczowych
- przekierowania do np. firmowej strony internetowej
Narzędzie GMF jak widzicie daje nam wiele możliwość i realny wpływ na wizerunek firmy oraz ilość leadów (kontaktów).
To bardzo ważne narzędzie i nie powinniśmy go lekceważyć!
Musicie jeszcze wiedzieć, że wszelkie aktualizacje w wizytówce wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy systematycznie dodawać wpisy z działalności firmy, aktualne oferty, zdjęcia oraz odpowiadać na komentarze klientów. Warto także połączyć wizytówkę ze swoją stroną internetową. Jak to zrobić? I jak się do tego zabrać? Chętnie odpowiemy na te i pozostałe pytania!
Nowością, która pojawiła się w panelu wizytówki Google Moja Firma jest możliwość sprawdzenia archiwalnych statystyk platformy do sześciu miesięcy wstecz. Mamy tutaj takie dane jak połączenia, wiadomości, rezerwacje, trasę, kliknięcia w witrynie. Aby przejść do tych statystyk, należy kliknąć w menu po lewej stronie w przycisk „Statystyki”, aby następnie wybrać ikonę „wyświetl nową stronę skuteczności profilu”. Wtedy pojawi się okno jak poniżej:
Wizytówka, a pozycjonowanie
Jakiś czas temu firmy pozycjonerskie zaczęły włączać adres strony pochodzący z wizytówki do monitoringu, a co za tym idzie do ogólnej wyceny. Co to oznacza dla klienta? Jeżeli rozliczasz się za pozycje TOP10, czyli od 1 do 10 w wynikach wyszukiwania, a Twój adres pojawi się wśród wizytówek, w tak zwanym trójpaku, wtedy agencja pobiera opłatę, mimo że url w wynikach organicznych poniżej się nie wyświetla. Wynika to z faktu, iż prace nad serwisem bardzo wpływają na pozycję samej wizytówki. Wizytówka i strona internetowa to naczynia połączone, więc nie można zapomnieć o tej relacji, a bardzo często pozycje url organicznego oraz wizytówki się rekompensują, co widać w Google Analytics. Ruch z Google Moja Firma jest widoczny w GA jako „direct”.
Zapraszamy do kontaktu!